تحلیل و پیش بینی انتخابات

سلام

نظر شخصی بنده ناظر به شرایط موجود این است که در انتخابات پیش رو جریان موسوم به اصلاحات بصورت یکپارچه از پزشکیان حمایت خواهد کرد و با ترفندهای عملیات روانی رسانه ای جریان مقابل را بجای تبیین عملکرد و کارنامه سیاه به خودشان مشغول خواهد کرد. جریان موسوم به انقلابی نیز به دلیل استفاده از مشاوران و کارشناسان اشتباهی به مسیر بیراهه خواهد رفت و بجای وحدت و ‌همدلی شاهد جدل میان هواداران جلیلی و قالیباف خواهیم بود.

القصه؛ جریان اصلاحات با فعالسازی شبکه نفوذ خود در جریان اصولگرایی باعث ایجاد تفرقه و عدم اجماع‌ خواهند شد و اطرافیان نامزدهای انقلابی نیز بجای مدیریت وضع موجود به لجن‌پراکنی علیه یکدیگر اقدام خواهند کرد که نتیجه آن‌ شکست و بازگشت به عقب و احیای جانی دوباره در کالبد بی‌جان اصلاحات با دولت‌های سوم روحانی و خاتمی خواهد بود.

در این شرایط پزشکیان با حمایت تمام قد اصلاحات و آشتی بدنه اجتماعی آنها با صندوق رأی و همچنین بهره گیری از اساتید ماهر رسانه‌ای برای جذب آراء سرگردان و توده مردم موفق خواهد بود و با توجه به استفاده تیم جلیلی از شیوه های احمدی نژاد در جذب آراء محرومین و روستاییان و فعالیت شبانه روزی و اعتقادی خود قطعا ایشان پایه اصلی این انتخابات و رقیب اصلی پزشکیان خواهد بود ولی قالیباف علی رغم کارنامه و برنامه مشخصی که دارد به دلیل ضعف ستادی و رسانه ای موفق به جذب اعتماد مردم نخواهد بود.

با وجود مطالب پیش گفته، معتدم به دلیل اختلاف و عدم وحدت و هماهنگی و برنامه ریزی به موقع بهترین اقدام قالیباف و‌ اجماع جریان انقلابی در عدم انصراف وی باشد تا پزشکیان در دور اول کار را تمام نکند. دلیل اینکه بعد از انصراف یا حذف، بخش کمی از آراء متنوع قالیباف بصورت اتوماتیک جذب جلیلی می‌شود اما بخش بزرگتر آن قطعا به سمت پزشکیان خواهد رفت و در صورت افزایش بیش از ۵۰ درصدی مشارکت در دور اول پزشکیان برنده انتخابات خواهد شد اما با مشارکت کمتر و ماندن قالیباف در صحنه انتخابات با فاصله کم پزشکیان و جلیلی به دور دوم خواهد رفت.

پیش‌بینی بنده برای دور دوم به این صورت خواهد بود که روی کاغذ همان اتفاق دور اول که قرار بود با انصراف قالیباف رخ دهد اینبار با حذفش رخ می‌دهد و‌ پزشکیان می‌تواند رییس جمهور باشد مگر اینکه در فرصت تبلیغات دور دوم عقلای اصولگرایی بتوانند منافذ نفوذ و انحراف را ببندند و بجای خودزنی و مشغول‌ شدن به شکست دور اول و مقصریابی به دنبال ایجاد جنبش جهاد تبیین واقعی در معرفی ماهیت پشت پرده ستاد پزشکیان شوند که طرف مقابل هم استاد ضدحمله و دوقطبی سازی و زامبی سازی از رقیبی مثل جلیلی خواهد بود و اینبار ستاد جلیلی باید به مدد نهضت جذب و اجماع سایر همفکرانی که قبلا از قطار پیاده کرده است و ایجاد موج از پزشکیان عبور کند وگرنه بازنده خواهد بود.

و اینجاست که باید بگوییم: سلام تلخ به دولت سوم روحانی و خاتمی و خداحافظی با تداوم مسیر شهید رئیسی عزیز و سلام به ادامه کنشگری هوشمندانه ما از دولت آینده جهت رشد و اعتلای ایران عزیزمان.

روی کاغذ انتخابات را دو مرحله ای و پزشکیان را پیروز دور اول و دوم انتخابات می‌بینم مگر اینکه در دور دوم معجزه ای رخ دهد که به شدت امیدوارم چنین معجزه ای برای نجات مردم کشورم از دست‌ دولت بی برنامه و محفلی پزشکیان اتفاق بیفتد. البته اینجا معجزه نام دیگر تلاش و کوشش است و تا این دو نباشند معجزه ای هم نخواهد بود.

در هر صورت پیروز واقعی این انتخابات مردم خواهند بود و بازنده اصلی نیز کسانی که بازی سیاسی و رسانه ای را بلد نیستند و فقط ادایش را در این سال ها در آورده اند، کسانی که با قدرت‌طلبی و اعتماد بیش از حد به برخی مشاوران منحرف مشایی مسلک خود (چه با پیروزی چه با شکستشان) بزرگترین ضربه را به اسلام و انقلاب و کشور و مردم زده و خواهند زد و فردای قیامت باید پاسخگوی این حماقت خود باشند.
والسلام

محمد پای بست

۶ تیرماه ۱۴۰۳